Twitter jij?

13/03/2010

 

"Twitter jij?", hoor ik mensen met verbazing vragen. "Ja, is dat zo gek?", is dan mijn antwoord. "Ik ben communicatieprofessional!"

Ik snap de vraag achter de vraag echter wel, want wat is toch het nut van twitteren? Wat levert het je nou op? Wie zit er nou te wachten op jouw mening over de kleur van de schoenen van de buurman? Of dat je zojuist abominabel slecht gegeten hebt bij Restaurant Het Genoegen?

Twitter zou een hype zijn. Maar dan wel een waar je niet meer omheen kunt. Ik wil als communicatiedeskundige zelf ervaren wat het nieuwe fenomeen doet en oplevert. Dus stuur ik een paar keer per week tweets over mijn 'belevenissen'. Daarbij beperk ik me nadrukkelijk tot het professionele werkveld; dat ik afgelopen week uit mijn dak ben gegaan bij Spandau Ballet is even niet relevant.

Afgezien van leuke reacties op mijn eigen tweets volg ik ook nauwgezet de manier waarop fondsen Twitter inzetten. Let maar eens op WNF, Prins Bernhard Cultuurfonds of Oranje Fonds: ze brengen nieuws rond hun eigen acties, projecten en organisatie direct naar geïnteresseerden. Ze maken zo heel concreet zichtbaar wat hen bezighoudt. En betrekken daardoor vele mensen en organisaties bij hun belevingswereld.

Ik vind dat inspirerend: deze organisaties begrijpen dat je voortdurend moet informeren om te inspireren. Bij mij krijgen ze dat voor elkaar!

Mij volgen? Ga naar www.twitter.com/TermaeTraiectum